Jump to content

Omyly Svedku Jehovových


Resource Manager
 Share

Recommended Posts

Omyly Svědků Jehovových

 

odhaleny pomocí Bible!

 

"...Což oni neříkají takové slovo,

že mu z něho nevzejde jitřní záře?" (Izajáš 8:20)

 

"A jestliže Kristus nebyl vzkříšen, pak je naše zvěst klamná, a klamná je i Vaše víra a my jsme odhaleni jako LŽTVÍ SVĚDKOVÉ O BOHU" (1. Korin.15:14).

 

Tento verš ukazuje, že je možné pro člověka nebo církev prohlašovat, že následují Krista a přece, poněvadž mají špatné učení, jsou z pohledu Božího učení "falešnými svědky o Bohu".

 

Bohužel, Bible prozrazuje, že sekta, která se sama nazývá Svědkové Jehovovi, je v této kategorii.

 

V tomto tvrzení, není předmětem diskuse otázka upřímnosti a horlivosti jejich členů. Jejich vydavatelská organisace zaplavuje svět řadou letáků, pamfletů, časopisů a knihami, které hlásají jejich doktríny a jejich členové jsou neúnavní ve své horlivosti získávat nové členy pro svoji víru.

 

Všechno toto by mohlo být chvályhodné, kdyby kázané věci byli v souladu s Boží pravdou, ale poněvadž to tak není, platí slova Pána: "Jestliže i světlo v tobě je temné, jak velká bude potom tma?" (Matouš 6:23) Více než horlivosti a zápalu pro získávání nových členů je třeba, abychom se zalíbili Bohu. Bůh vyžaduje "opravdové věřící", aby to byli ti, kteří "uctívají Boha v duchu a v pravdě" (Jan 4:24). Pavel píše o lidech, kteří byli " plni horlivosti pro Boha, jenže bez pravého poznání." (Římanům 10:2) Tito lidé obchází moře i zemi, aby získali jednoho novověrce, pouze proto, aby ho uvedli do omylu. (Matouš 23:15).

 

A tak bohužel, jak vám ukážeme, činnost Svědků Jehovových vede jen k omylu a ne k pravdě.

Link to comment
Share on other sites

Opravdoví svědkové Boží.


 


Svědkové Jehovovi neváhají vyzvedávat chyby ostatních církví a zařazují je do "satanické organizace". Sekta, která se tvrdě zabývá odsuzováním učení jiných, musí být připravena přezkoušet nemilosrdně i své vlastní ideje. Nemusí mít žádné obavy, když jsou založeny na Skále Pravdy; ale jestli ne, jejím členům je vřele doporučeno následovat příkladu Berojanů ze starověku, kteří když slyšeli evangelium Ježíše Krista "...zkoumali v Písmu, zdali je to tak.." (Skutky 17:11). V široce distribuované knížce z vydavatelství Svědků Jehovových, autor sám uvádí:


 


"Aby se navrátila pravda, musíme vypustit tradiční předsudky ze srdce a z mysli. Musíme Boha nechat mluvit pro Sebesama. Každý jiný směr by vedl pouze k dalším zmatkům" (Ať se ukáže, že Bůh je pravdivý - Let God be true).


 


Tedy s politováním řečeno, tato kniha prozrazuje, že Svědkové Jehovovi nejsou ochotni udělat to, co žádají od ostatních. Pasáže z Bible jsou citovány, avšak často mimo kontext, nebo jsou chybně aplikovány, aby podepřely doktrínu propagovanou sektou, která je zřejmě v rozporu s pravdou, kterou učí Bible, jak ukážeme. Nejsme sami, kdo to tvrdí. Jeden z jejich vlastních Členů, v publikaci titulované Zpět k Bibli (Sv.l,číslo 4), popisuje, jak šel od jedněch dveří ke druhým s knihou Společnosti, Let God Be True -Ať se ukáže, že Bůh je pravdivý, ale dostal se do problému vysvětlit, jak se Jeremiáš 32, a verše 37-44, může vztahovat na spirituální Izrael, (jak to tato kniha vysvětluje) nenašel však uspokojivou odpověď. To ho dovedlo k důkladnému prostudování dalších referencí tak, že teď veřejně doznává, že "nemůže doporučovat knihu veřejnosti!"


 


Toto špatné vysvětlení Písma je příčinou veliké nestálosti učení, které sekta předkládá. A proto je důležitý fakt, že i když se Boží Pravda nemění s časem, doktríny Svědků Jehovových se revidují a mění během let. Popišme například, jejich učení o Židech. C.T. Russell, zakladatel tohoto hnutí učil, že naplnění proroctví Bible vyžaduje, aby se Židé navrátili do své původní vlasti (viz. Ať se ukáže, že Bůh je pravdivý. Kniha publikovaná Svědky Jehovovými). Jeho učení o tomto tématu bylo podpořeno jeho následovníkem J. Rutherfordem. Ale později, Svědkové Jehovovi změnili svůj názor a zapudili učení předtím podporované a proklamované jako základní pravda. Ale Židé se vracejí do země, aby naplnili Boží proroctví tak, jak Christadelphians - bratři a sestry v Kristu vždy věřili, že se musí stát. Bůh prohlásil skrze Ezechiela: "Rozptýlil jsem je mezi pronárody, jsou roztroušeni po zemích, soudil jsem je podle jejich cest a skutků... znesvěcovali mé svaté jméno...opět... shromáždím vás ze všech zemí a přivedu vás do vaší země" (Ezechiel 36:19-24).Tato proroctví se dnes částečně naplňují (viz Jeremiáš 31:10-11; Ezechiel 37:21-22). Tváří v tvář neuvěřitelným těžkostem a neustálému nepřátelství, Židé se vrátili a znovu ustavují národ v zemi zaslíbené jejich praotcům. To je přesně, jak Bůh prohlásil:


 


"Hle, já vezmu syny Izraele zprostřed pronárodů, kamkoli odešli, shromáždím je ze všech stran a přivedu je do jejich země, a učiním z nich jediný národ v zemi, na izraelských horách; a jediný král bude králem všech... nebudou se už poskvrňovat svými modlami..." (Ezechiel 37:21-22). Toto se zřetelně vztahuje na Židovský národ, který jak Bůh prohlásil:


 


"Rozpráším vás mezi pronárody, ale obnovím vás!” S.J. se snaží obejít tuto skutečnost "zduchovněním" veršů a tvrzením, že tyto verše se vztahují ke spirituálnímu Izraeli! A tvrdí, že oni jsou ten spirituální Izrael! Tudíž aplikují tyto verše a proroctví sami na sebe. Ale vytvoří Svědkové Jehovovi "jeden národ na zemi pod pahorky Izraele", jak proroctví určuje? Samozřejmě ne! Jenom tendenční interpretace, zřetelně špatná, může vidět v těchto verších nějaký odkaz Svědkům Jehovovým, nebo nějaké jiné sektě. Tyto verše se týkají Židovského lidu. Pavel, v souladu se Starým zákonem učil, že Izrael jako národ bude spasen (Římanům 11:26). A obsah tohoto učení jasně ukazuje, že měl na mysli Židovský lid, který byl tehdy nepřátelsky založen vůči křesťanům, uvádí: "Pokud jde o evangelium, stali se Božími nepřáteli; pokud jde o vyvolení (vybraní jako svědkové Hospodinovy Izajáš 43:10), zůstávají Bohu milí pro své otce." Termín "své otce" se vztahuje k otcům izraelského národa : Abrahamovi, Izákovi a Jákobovi, kterým Bůh dal vznešený slib, týkající se budoucnosti jejich potomků. A protože Bůh dal tyto sliby, neposlušný národ izraelský nezanikl, ale stát byl obnoven v těchto pozdějších dnech, aby Boží slib mohl být uskutečněn. K obnovení Izraele Bůh prohlásil : "Nečiním to kvůli Vám, izraelský dome, nýbrž kvůli svému svatému jménu, které jste znesvěcovali mezi pronárody, jméno, které jste vy uprostřed nich znesvětili." (Ezechiel 36:22).


Link to comment
Share on other sites

Obnovení Izraele jako národa, pokládané v minulosti samými Svědky Jehovovými mezi základní Biblické proroctví, je dnes důrazně sektou odmítáno. A přece, Bible na sto místech, jasně říká Boží plán, ustavení budoucího celosvětového království na základě obnovy Izraelského národa. Židovský lid bude pokořen, disciplinován a podřídí se. Podle této pravdy, matce Pána Ježíše bylo slíbeno, že jejímu Synovi jednoho dne bude "...dán trůn jeho otce Davida... navěky bude kralovat nad národem Jákobovým a jeho království nebude konce" (Lukáš 1:32-33). Jak to Pán Ježíš udělá? "Trůn Davidův" musí znovu být ustaven v Jeruzalémě, kde už jednou byl; a "národ Jákobův" znovu musí být zformován do jeho 12-ti kmenů, jak tomu bylo za dávných časů. Věříme, že ani Svědkové Jehovovi nechtějí identifikovat "Jákoba" se spirituálním Izraelem. Jako titul, nebo termín, se to vztahuje k Izraeli, lidu pozemskému!


 


Současná obnova Izraele jako národa a částečný návrat Židů do země jsou naplňováním Biblického proroctví. Tato obnova jsou důležité kroky směřující k uskutečnění proroctví Ezechielova: "Toto praví Panovník Hospodin : ’Hle, já vezmu syny Izraele zprostřed pronárodů, kamkoli odešli, shromáždím je ze všech stran a přivedu je do jejich země. Učiním z nich jediný národ v zemi, na izraelských horách, a jediný král bude králem všech" (Ezechiel 37:21-22). Ezechielovo proroctví požaduje za prvé, shromáždění lidu; za druhé obnovení národa; a konečně, obnovení království. Dvě části tohoto proroctví se naplnily, a Bratři v Kristu toužebné očekávají splnění této třetí části Ezechielova proroctví ! Jmenovitě : "Jeden Král bude Králem všem". Tento "Jeden Král" je Pán Ježíš Kristus. On dostal tento titul, Král Židů, při svém narození a při své smrti. (Matouš 2:2; 27:37), ale až dosud nebyl nikdy takto přijat. Avšak on bude přijat jako Král, když se plně naplní jeho slib daný 12 apoštolům : "Amen, pravím vám, až se Syn člověka při obnovení všeho posadí na trůn své slávy, tehdy i vy, kteří jste mě následovali, usednete na dvanáct trůnů a budete soudit dvanáct pokolení Izraele" (Matouš 19:28).


 


Moderní obnova Izraele jako národa, svědčí o pravdě Božího prorockého slova. A z tohoto hlediska, židovský národ je skutečný svědek pravdy Boží (Izajáš 43:10). I když oni zůstávají, jak Bible předpovídá, slepí k pravdě o Pánu Ježíši (Římanům 11:25).


 


Zamítnutí základního učení Bible Svědky Jehovovými, a specielně zamítnutí Božího záměru, týkajícího se úplného obnovení Izraelského národa a království pod vedením Pána Ježíše Krista ukazuje, Že celá víra Svědků Jehovových, stojí na pochybných základech. Nejpozoruhodnější je skutečnost, Že jednou učili, že proroctví Bible vyžaduje návrat Židů do jejich země, ale dnes to odmítají! Můžeme mít nějakou důvěru k učení sekty, která tak radikálně mění své učení? Tato změna doktríny byla doprovázena změnou názvu sekty. Sekta byla původně známá pod názvem Rozbřesk tisícileté říše, později jako Mezinárodní studenti Bible, a od roku 1931 jako Svědkové Jehovovi. Mezi doktrínami vyhlašovanými Svědky Jehovovými jsou některé (jako smrtelnost člověka), které jsou pravdivé a zase jiné, které jsou falešné; některé, které jsou jim vlastní a jiné, které byli vypůjčeny od jiných církví. Nejvíce jsou zcela zřetelně zaměřeni proti římskému katolidzmu a přitom lpí na některých mylných učeních tohoto systému. Oba se drží falešné představy, že ďábel je anděl svržený z nebe; oba učí o Ježíši, který existoval předtím než se narodil; oba kladou smrt Pána jako substitučního náhradníka, a ne představitele. Tyto doktríny jsou naprosto nebiblické.


 


Je nemožné pro nás podrobně vyvrátit všechny omyly, propagované Svědky Jehovovými v této malé knížečce. Budeme komentovat na několik z těch, které jsou vlastní sektě, pokud nám to místo dovolí, a omlouváme se, neboť víme, že by mohlo být řečeno podstatně více. Nepíšeme to proto, že jsme svárliví, ale protože věčný život je závislý na přijetí spásonosné pravdy Božího slova (Jan 17:3; Římanům 1:16; 1.Korintským 15:1-2). Je osobní zodpovědností každého člověka, který se zajímá o věčnou spásu, hledat spásonosnou pravdu Božího slova. Pán Ježíš Kristus učil "Zůstanete-li v mém slovu, jste opravdu mými učedníky. Poznáte pravdu a pravda vás učiní svobodnými" (Jan 8:31-32). Pozorně a uctivě musíme vzít v úvahu Bibli, a to pomůže vyvarovat se chyb a vede člověka k přijetí Krista v pravdě, a skrze křest. Tímto způsobem se mu dostane usmíření s Bohem a milosrdného odpuštění hříchů (2.Korinským 5:20; Skutky 22:16).


Link to comment
Share on other sites

Popření Ježíšova tělesného zmrtvýchvstání.

 

Další zavržení základní Biblické pravdy, v učení Svědků Jehovových, se týká zmrtvýchvstání Krista. Oni prakticky popírají tělesné zmrtvýchvstání Pána. A jejich omyl je tak závážné povahy, že si zaslouží titul, který Pavel dal těm, kteří odmítli Pánovo tělesné zmrtvýchvstání : Lživí svědkové o Bohu (1.Korinským 15:12) Samozřejmě oni odmítnou naše nařknutí, ale dejte jim tuto otázku: Přišlo mrtvé tělo Ježíšovo, které bylo uloženo do hrobu, znovu k životu? Odpověď jimi daná bude znít : Ne! A není to ve skutečnosti popření skutečného zmrtvýchvstání Pána? Samozřejmě, že je! Oni prohlašují, že Pánovi bylo dáno jiné tělo, "duchovní tělo", neviditelné pro smrtelné oči, zatímco jeho pozemské tělo zůstává ve stavu smrti, do kterého se dostal ukřižováním! Když namítnete, Že přece vzkříšený Pán ukázal Tomášovi otevřené rány na rukou a boku (Jan 20:26-27), S.J. prohlašují, že to byl jen dočasný zázrak provedený jen pro potvrzení Ježíšova zmrtvýchvstání. Ale, to ve skutečnosti znamená, že to nebyli skutečné rány! A přece, Kristus přesvědčoval své učedníky pravdivým způsobem. Pozval je, aby prohlédli jeho ruce a bok, kde byly vidět znaky ukřižování, bok probodený kopím a stopy po hřebech v jeho rukou. (Jan 20:20). On řekl: "Dotkněte se mne a přesvědčte se: duch přece nemá maso a kosti, jako to vidíte na mně: vždyť jsem to Já." (Lukáš 24:39) *Tomáš, jeden z dvanácti učedníků, který nebyl s nimi, když Ježíš ukazoval jeho rány, byl tak nedůvěřivý ke vzkříšení, že pronesl: "Dokud neuvidím na jeho rukou stopy po hřebech a dokud nevložím svou ruku do rány v jeho boku, neuvěřím! "Za osm dnů Pán přišel mezi učedníky, a pozval Tomáše, aby uspokojil jeho nedůvěru. A Tomáše přesvědčil! Pán Ježíš mu řekl: "...že jsi mě viděl, věříš. Blahoslavení, kteří neviděli, a uvěřili" (Jan 20:24-29). A přece, Svědkové Jehovovi, se chlubí milióny knih, které publikovali a ve kterých prohlašují, že učí pravdu, a přitom popírají, že tělo, které Tomáš viděl bylo tělo, které sňali ze dřeva a položili do hrobu. Ve skutečnosti, obviňují Pána z nějakého druhu triku. Jeden z jejich pisatelů, vyjadřuje svůj názor takto:

 

"Lidské télo našeho Pána však, bylo nadpřirozeným způsobem odneseno z hrobu... Nevíme nic o tom, co se s ním stalo, s vyloučením toho, že víme, že se nerozpadlo v prach (Skutky 2:27-31). Jestli je ještě někde chráněno, konzervováno na památku velké Boží lásky, Kristovi poslušnosti a našeho vykoupení, nikdo neví". Učiti, že mrtvé tělo Pána, tělo, které bylo vloženo do hrobky, nikdy neobživlo, je popřením základního učení Bible! A to je opravdu velice vážné! Pavel učil:

 

"Nebyl-li však Kristus vzkříšen, je vaše víra marná ještě jste ve svých hříších" (1.Kor.15:17).

 

Když, jak učí S.J., mrtvé tělo Pána neobživlo, pak tedy ani nevstal z mrtvých, neboť slovo "vzkříšení" znamená zmrtvýchvstání. Termín požaduje, přijít znovu k životu, obživnutím mrtvého těla. Proč oni trvají na tom, že mrtvé tělo Pána nepřišlo k životu? Pro jejich falešnou koncepci učení o Usmíření. Oni prohlašují, že Pán zaplatil svým životem výkupné, a když tak udělal, nemůže dostat tělo zpět. Je pravda, že Pán zemřel jako vykupitel, ale ne ve smyslu jimi učeném. On nezemřel namísto svých věncích tak, že oni by neměli zemřít - což však oni udělají! On zemřel "pro ně", jako jejich představitel a ideál. Proto, když on vstal z mrtvých, též i oni vstanou z mrtvých. (viz Římanům 6:4) Proti učení S.J., Bible předkládá vzkříšení k životu, mrtvého Ježíšova těla, které zemřelo na kříži, jako absolutně nezbytné pro Boží záměr a pro spásu jednotlivce. Pavel učí: "Kristus zemřel za naše hříchy podle Písem; a byl vzkříšen třetího dne"(1.Kor.15:3-4). Co vstalo z mrtvých? To, co zemřelo na kříži! Ale toto SJ. popírají! Četli prohlášení Pavla, který píše, že Pán se ukázal více než 500 svědků, kteří viděli vzkříšeného Krista (verš 6) ? Pavel řekl :"Oni (Židé) sňali jej (Ježíše) ze dřeva (kříže), a položili ho do hrobu, ale Bůh ho vzkřísil z mrtvých" (Skutky 13:29-30). Co vzkřísil Bůh z mrtvých? Zřejmě to tělo, které položili dovnitř: mrtvé tělo Pána Ježíše.

____________
 

Jiní myslí, že verš: "tělo a krev nemůže mít podíl na Království Božím" (1 Korintským 15:50) znamená, že tělo nesmrtelné bude neviditelné a nehmatatelné. Avšak, Kristova slova, jako i mnoho jiných odkazů Bible (viz Filipským 3:21; 1Janův 3:2; Zjevení 1:7atd) učí, že tělo duchovní je tělo pozemské, které je silou Boží proměněné na nesmrtelné. Lidská přirozenost se tím změní, nemůžeme a nebudeme hřešit, konáme jen dobro. Pavel učí, že ti, kteří dosáhnou věcného života v království Božím, budou proměněni k nepomíjitelnosti v těle viditelném a hmatatelném, změně lidských vlastností, ne změně těla (1.Korintským 15:33). Mimoto, je nutné poznamenat, že všichni, kteří toho dosáhnou, budou takto změněni a ne jenom 144 000 specielně vybraných! (viz verše 51 až 58). A tito vzkříšení budou "viděni" v království (Lukáš 13:28-29).

Link to comment
Share on other sites

Petrův jazyk je velice specifický a my naléháme na Svědky Jehovovy, aby o tomto přemýšleli! Při kázání evangelia Pavel prohlásil: " David byl však prorok, a věděl o přísaze, kterou se mu Bůh zavázal, že jeho potomka nastolí na jeho trůn...a mluvil tedy o vzkříšení Kristově..." (Skutky 2:31-32) Co učí Petr, kdo byl vzkříšen z mrtvých? Davidův potomek podle těla! Toto tělo, jednou mrtvé, bylo vzkříšeno k věčnému životu. To je teď naděje všech těch "v Kristu" (viz Římanům 6:4-5; 1.Kor.15:23; Filipským 3:20-21). Lidské tělo Krista po vzkříšení z mrtvých bylo oděno v nesmrtelnost. A proto On má hmatatelné a viditelné tělo, čehož svědkem byl apoštol Petr. A ti, kdo učí opak tohoto jasného učení Bible, si zasluhují titul: "Lživí svědkové o Bohu" (1.Kor. 15:15). Prohlášení Svědků Jehovových, že vzkříšený Pán se objevil v jiném "těle", a jeho předešlé tělo, že zůstalo mrtvé, je pošetilost. Ženy, které navštívily hrobku očekávaly, že najdou Pánovo tělo, a bylo jim řečeno: "Vím, že hledáte Ježíše, který byl ukřižován. Není zde; byl vzkříšen" (Matouš 28:5-7). Když Židé požadovali od Ježíše znamení potvrzující, že jeho poslání je od samého Boha, řekl :"Zbořte tento chrám, a ve třech dnech jej postavím". Židé si představovali, že mluví o Herodesově chrámě v Jeruzalémě, který byl stavěn 46 let, ale jeho slova jasně znamenala: "On však mluvil o chrámu svého těla" (Jan 2:21). Jan pokračuje : "Když byl pak vzkříšen z mrtvých, rozpomenuli se jeho učedníci, že to říkal, a uvěřili Písmu i slovu, které Ježíš pověděl" (verš 22). Svědkové Jehovovi trvají na tom, že Ježíš položil svůj život jako náhradní oběť nabídnutá Bohu, a proto jeho tělo nemohlo být vzkříšeno a proto se objevil v jiném "těle". Ale tato linie logiky je založená na falešném předpokladu, a nesouhlasí s tím co Pán sám řekl: "Proto mě Otec miluje, že dávám svůj život, abych jej opět přijal. Mám moc svůj život dát a mám moc jej opět přijmout..." (Jan 10:17-18).


 


My naléháme na členy sekty, kteří budou číst tuto knížečku, aby přezkoumali znovu Písmo, se soustředěním na tuto rozhodující doktrínu, která je základ křesťanské naděje. Všechny důkazy jsou naprosto zdrcující, aby podepřely fakt, že Pán byl vzkříšen! Jeho tělo oživlo! Tato důležitost je zdůrazněna v 1.Korinským 15. Tvrdit, že ukřižované tělo Ježíšovo nepřišlo k životu, znamená, že toto učení nevede k vyznání Ježíše, který přišel v těle a je to učení proti Kristu - antikrist - falešné učení. (1.Janův 4:3, 2.Janův 7). Aby potvrdil, že ukřižované tělo Pána bylo vzkříšeno, Petr cituje proroctví o Kristu ze Starého zákona: "V bezpečí přebývá i mé tělo, neboť v moci podsvětí mě neponecháš, nedopustíš, aby se tvůj svátý rozpadl v prach" (Žalm 16:9-10). Petr učí: "byl to i David, který věřil, že Ježíš bude vzkříšen, nebude zanechán v hrobu, neboť Bůh nedopustí, aby se Jeho Svatý rozpadl v prach! (Skutky 2:26-27). A TOHOTO Ježíše Bůh vzkřísil a my všichni to můžeme dosvědčit" (Skutky 2:31,32). Pavel učí, že každý, kdo tvrdí, že je následníkem Krista, a odmítá jeho fyzické vzkříšení učí zvěst, která je prázdná (1.Kor .15:14-16).


Link to comment
Share on other sites

Překroucení fakt Kristova druhého příchodu.


 


Základní omyl S.J. se vztahuje i na druhý příchod Pána, vede k dalším chybám, které ničí pravdu. Navzdory množství důkazů Ježíšova viditelného a tělesného vzkříšení, když dovolil svým následníkům "se ho dotknout a být viděn", a který byl viděn více než-li 500 svědky, kteří nebyli blázni nebo lháři. Svědkové Jehovovi tvrdí, že tělo Ježíše Krista zemřelo a byl vzkříšen jako neviditelný duchovní tvor; a proto "svět jej neuvidí nikdy více" (Ať se ukáže, že Bůh je pravdivý). Učení Bible plně odmítá jejich učení a prohlašuje, že "Uzří ho každé oko, i ti kdo ho probodli" (Zjevení 1:7). S.J. tvrdí, že tato slova jsou dána lidem, kteří cítí přítomnost Krista, když jsou obklopení "oblaky těžkostí". Ale i kdyby to bylo připuštěno (což není), jak to může platit pro lidi "ti, kdo ho probodli", Že ho uvidí i když je neviditelný? Kristus jasně řekl těm Židům, kteří zasedli jako jeho soudci, a nespravedlivě ho odsoudili k smrti před 1900 lety, že oni budou vzkříšeni, aby byli odsouzeni (Lukáš 19:27). A v tento den, oni Ježíše budou "vidět", jak on řekl (Matouš 26:64), On pak bude mít moc a slávu. Viditelný návrat Pána na Zemi je jasně zvěstován zprávou andělů, těm apoštolům, kteří byli svědky, jeho nanebevstoupení :"Tento Ježíš, který byl od vás vzat do Nebe, znovu přijde právě tak, jak jste ho viděli odcházet" (Skutky 1:11) Toto prohlášení je tak jasné, že nepotřebuje dalšího vysvětlování. Není zde žádná dvojznačnost, žádná metafora, žádný symbol. Je to doslovné a pravdivé prohlášení "Tento Ježíš", je Ježíš se kterým apoštolové mluvili, kterého se dotýkali a kterého viděli, ten který s nimi jedl ryby, které oni pro něj připravili (Matouš 28:9; Lukáš 24:39-43). Ježíš se vrátí tak, jak jej oni viděli odcházet: viditelného pro lidské oči. V Zachaijášovi 13:6 je prorokováno, že při Ježíšově druhém příchodu on zjeví svoji identitu nevěřícím Židům tak, že jim ukáže rány na svých rukou, a tím, že je přesvědčí o jejich dávné sleposti. Oni budou "vzhlížet ke mně, kterého probodli." a budou naříkat nad jejich minulou slepotou (12:10). To se ještě nestalo. Očekává se druhý příchod Pána, kdy zaujme zákonité postavení krále Židů a krále celého světa, potlačí jejich nedůvěru proti jeho poslání před 1900 lety (Jan 18:37; Lukáš 19:27).


 


Ale Svědkové Jehovovi tvrdili, že se Kristus vrátí v roce 1914. Když nedošlo k příchodu Krista v roce 1914, začali kázat, že se Kristus vrátil neviditelně a zmrtvýchvstání jejich lidí, které nazývají "nebeskou organizací" už se stalo v roce 1918. Když se žádá důkaz, oni vysvětlují, že všechno je neviditelné pro lidské oči. Kristus se vrátil, ale nikdo jej neviděl! Vzkříšení se událo, ale nikdo jej nezaznamenal, protože ve skutečnosti, mrtví neobživli k životu! Při tak ubohém důkazu, jako je toto prohlášení, nic nemůže být prokázáno.


 


Ať tedy čtenář, který se zajímá o svoje osobní spasení, prozkoumá verše týkající se příchodu Krista, a zjistí, že tyto verše jasně mluví o jeho viditelné přítomnosti v lidském světě. "Uvidíme jej", prohlašuje Jan (1.Janův 3:2). "Budou mě vidět", Ježíš řekl nevěřícím Židům (Matouš 26:64). "Objeví se", napsal Pavel (Židům 9:28). "Oni uvidí syna člověka" deklaruje Pán (Matouš 25:31; Marek 13:26; Lukáš 21:27). Žádné kejklování se slovy nemůže zničit učení Bible o viditelném zjevení se Pána při jeho druhém příchodu.


Link to comment
Share on other sites

Příchod Pána Ježíše neboli "Parousia"


 


S.J. zkoušejí podepřít svoje učení o neviditelné přítomnosti Krista použitím slova parousia. Podstata problému tkví v následovném: "Řecké slovo parousia použité v originálním Písmu, označující ’příchoď, vysvětlují jako ’přítomnost’ a ne návrat". A tak je mnoho postaveno na jednom slově parousia, a mnoho členů sekty zdá se, Že má úplně špatnou koncepci o smyslu tohoto slova. V diskusi s některými z nich se ukazuje, že oni se učili, že slovo vždy znamená neviditelnou přítomnost; i když takové prohlášení není oficiálně prezentováno v knihách vydávaných sektou, jak jsme se mohli od nich dozvědět. A jak je toto slovo použito v Písmu? V 1.Korinským 16:17 Pavel píše: "Mám radost, že přišli (parousia) Štěpán..." V 2.Korinským 7:6 Pavel píše o "příchodu (parousia) Tita". Ve Filipským 1:26 píše bratřím ve Filipech, že znovu přijde "když k vám opět přijdu (parousia)..." Zde jasně vidíme, že apoštolové používají toto slovo k označení tělesné a viditelné přítomnosti. Slovo parousia vzniklo spojením dvou řeckých slov : para což znamená "s" (někým, něčím) a ousia což znamená "existence" - odvozeno od slova eimi, býti. To znamená "býti s někým". Kristův příchod - parousia, proto znamená jeho skutečnou tělesnou přítomnost, a všichni přítomní ho budou vidět. Moulton a Milligan v jejich knize "Vocabulary (slovní zásoba) řečtiny v Novém zákoně" píší: "Novozákonní použití slova parousia označuje návštěvu krále, císaře nebo jiné autority." Bible nám říká, že Kristus přijde, bude králem vládnoucím na této zemi (Zjeveni 20:6, 5:9-10).


 


Je naprosto falešné prohlašovat (jako to dělají S.J.), že Kristus se neviditelně vrátil v roce 1914, a že jeho království bylo ustaveno! Skutečně, Kristus důtklivě varoval před jakýmkoli učením o tajném návratu: "Když vám řeknou: ’Hle, je na poušti’, nevycházejte! ’Hle, v tajných úkrytech’, nevěřte tomu! Neboť jako blesk ozáří oblohu od východu až na západ, takový bude příchod Syna člověka" (Matouš 24:26-27). O příchodu Krista bude vědět každý. Toto je jasné varování proti těm, kteří tvrdí, že Kristus je na zemi, ale nemůže být viděn. Kristus přijde, aby vyvrátil současné systémy vlád, a aby ustavil jeho vlastní spravedlivou vládu. Účinek jeho příchodu na zem bude viditelně zřejmý na světových událostech. Písmo oznamuje: "... Bůh nebes dá povstat království, které nebude zničeno navěky... rozdrtí a učiní konec všem těm královstvím, avšak samo zůstane navěky..." (Daniel 2:44). Účinek Kristovy přítomnosti a jeho vlády bude zřejmý všem. Ale kdyby byl na zemi od roku 1918, jak mylně učí S.J., jeho vliv, by byl kupodivu neefektivní; neučinil potom nic pro reformu světa. Písmo jasně říká, jak svět rozkvete pod Jeho vládou! Jistě to není nyní na světě tak, jak to bude, až se Kristus chopí vlády! A toto je pozitivní průkaz, že učení S.J., je opakem učení Bible!


 


Bible učí, že při jeho příchodu "každé oko jej uvidí" (ti okolo, v jeho blízkosti), což jistě není případ současnosti. Kromě toho Bible učí, že když se Pán vrátí, jeho věřící budou shromážděni před soud (2.Timot 3:1). Bible učí o "příchodu Pána Ježíše Krista", a"shromáždění kolem něj" (2.Tesalonickým 2:1). A když Pán přijde, "ti, kdo zemřeli v Kristu, vstanou první" (1.Tesalonickým 4:16). A je zřejmé, že žádní lidé nebyli zatím vzkříšeni, neboť Pán učí, že v důsledku této nádherné události lidé spatří "Abrahama, Izáka a Jákoba... i všechny proroky v Božím království" (Lukáš 13:28). To byla i naděje Pavlova, být požehnán s věřícím Abrahamem, až Pán Ježíš přijde na zem (viz Galatským 3:9,29).


Link to comment
Share on other sites

Byl J. Rutherford větší než Abraham?


 


S.J. rozdělují Boží království do dvou částí: nebeské a pozemské. Ti, kteří jsou hodni dosáhnout "nebeské organizace", vládnou s Kristem na nebi, a jejich počet je omezen na 144 000 - zvláště vybraných Svědků Jehovových; zatím co "pozemští" zůstanou na zemi, a představují ty, kteří jsou nazýváni "Jónadab", nebo třída služebnictva. Tato ohromující myšlenka tak vytváří třídu, která je odlišná od vyvolených, a tato "druhá" třída, zahrnuje muže víry, kteří byli Bohem vyvoleni, takové osobnosti jako Abraham "Boží přítel" a "otec věřících", David "muž vyhledaný podle Hospodinova srdce", zatímco Svědkové Jehovovi jako C. Russel a J. Rutherford, už získali vyšší místo v království Božím! Ve velmi rozšířené knize, ’Ať se ukáže, že Bůh je pravdivý’, muži jako Abraham, David, Daniel a ostatní, ti, kteří zavírali tlamy lvům, krotili plameny ohné atd.., kteří se skutečně dočkají splnění toho, co jim bylo zaslíbeno na zemi až se Kristus vrátí, tito jsou nazýváni "podřízenými v Božím království" a to mužům, jako C. Russel, J. Rutherford a ostatním Svědkům Jehovovým. V knize se též uvádí, že oni nikdy skutečně nezemřeli, neboť byli okamžitě proměněni, a poté vstoupili na nebesa, aby vládli s Kristem, tedy podle nich, je jim udělena vyšší pozice než Abrahamovi, Davidovi a ostatním mužům víry, kteří jak učí S.J., musí očekávat svůj čas zmrtvýchvstání, a potom budou i oni oděni pro "nižší formu života" - na zemi!


 


Tvrzení, že členové S.J. (a nezáleží na tom, jak vznešené je jejich postavení v organizaci) dosáhnou vyšší odměny než Abraham, David nebo Daniel, je domýšlivé, a pošetilé. Neboť, když hledáme důkaz v Písmu Svatém, je na téměř každé straně Bible nalezen. Pavel, prohlásil, že "dobrý boj bojoval a víru zachoval", a řekl: "Nyní je pro mne připraven vavřín spravedlivosti, který mi dá v onen den Pán, ten spravedlivý soudce. A nejen mně, NÝBRŽ VŠEM, KDO S LÁSKOU VYHLÍŽEJÍ JEHO PŘÍCHOD" (2.Timoteovi 4:1-8).


 


Svědkové Jehovovi tvrdí, že odměna daná Pavlovi je ten zvláštní život rezervovaný pro 144 000 zvláště vybraných, jak požaduje jejich teologie, ale apoštolové učili, že odměna bude společným dědictvím, které obdrží "všichni", kteří jsou jí hodni. Kristus učil stejně (Matouš 19:28-29). Modlil se ve prospěch všech těch, kteří v něj věřili "aby všichni byli JEDNO; jako Ty Otče, ve mně, a já v Tobě, aby i oni byli v nás...aby byli uvedeni v dokonalost jednoty" (Jan 17:20-23). V Galatským 3:9, Pavel jasně odporuje myšlence, že Abraham zdědí nižší pozici v Království, jak tvrdí S.J. Pavel učí: "A tak lidé víry docházejí požehnání spolu S VĚŘÍCÍM ABRAHAMEM." Ve verši 29, Pavel říká, že naděje všech věřících je státi se spoludědicem toho, co Bůh zaslíbil Abrahamovi (v.16) A přece, S.J. požadují, aby někteří jejich členové obdrželi větší dědictví než Abraham, kterého Pavel popsal jako "Otce víry" (Římanům 4:16). Jejich požadavek není svědectví Boží pravdy, je to nejvyšší pošetilost. Apoštolové hledali tu stejnou odměnu, jaká byla slíbena Abrahamovi. Pavel prohlásil: "Nyní stojím před soudem, protože trvám na zaslíbení, které dal Bůh našim otcům" (Skutky 26:6). Zde měl na mysli Abrahama, Izáka a Jákoba, otce Izraele. A jinde čteme co řekl: "Vždyť jsem v těchto okovech pro to, v co Izrael doufá" (Skutky 28:20) Korinským napsal, "vždyť víme, že Ten, kdo vzkřísil Pána Ježíše, také nás s Ježíšem vzkřísí a postaví před svou tvář spolu s vámi" (2.Kor. 4:14) Citujeme tento verš ve formě, která se objevila v překladu Nový svět, vydaném S.J. V každém překladu Bible se nezvratně poukazuje, co Pavel učil, že jeho naděje byla společnou nadějí všech věřících. Pavel nerozděluje do tříd, nepožaduje pro sebe "nebeské", dědictví a pro jiné pouze "pozemské" dědictví. Pavel jasně říká, "s vámi" Korinskými, čekám na dobu, kdy spolu budeme v přítomnosti Pána. V Kristově církvi nejsou žádné třídy, "je jedno Kristovo tělo". Nadějí všech vykoupených je být s Kristem (Jan 14:1-3; 1 Janův 3:2) a "vládnout na zemi" (Zjevení 5:10).


 


S.J. byli svedeni na scestí špatným pochopením biblických symbolů, které označují množství vykoupených, toto "číslo, které žádný člověk nemůže spočítat", a které je vyjádřeno symbolicky jako počet 144 000 (viz Zjevení 7:4,9). A chybné vysvětlení symbolického čísla je znovu uvedlo do závažného omylu.


Link to comment
Share on other sites

Existuje nějaká budoucnost pro Jeruzalém?


 


Bible uvádí Jeruzalém jako "město velikého Krále" Ježíše Krista (Matouš 5:35). Z tohoto města vyjde zákon, Slovo Hospodinovo pro národy (Izajáš 2:2-4). To ukazuje, že cílem Božím je seslat Ježíše Krista, aby se ujal vlády a aby vládl nad světem v míru (Skutky 3:19-21, Daniel 2:44, Micheáš 4:1-4, Zachaijáš 14:9). Ačkoliv lidé s počátku budou oponovat dílu Krista, budou podrobeni jeho zákonu (Žalm 2), aby všechna moc a síla byla podřízena Jemu. On nebude jen Králem Židů, ale Králem všech národů, a bude vládnout pro slávu Boží a ve prospěch lidstva. Jeho pomocníci, jeho věrní, budou jako On, vzkříšeni z mrtvých a stanou se nesmrtelnými (Zjevení 5:9-10).


 


Tisíciletá vláda Kristova je slib, úžasné naděje, který byl dán králi Davidovi. Bylo mu slíbeno, že Bůh dá povstat jeho potomku, který bude kralovat navěky nad Izraelem z Davidova trůnu, který bude v Jeruzalémě (2.Sam. 7:11-16). Jeruzalém se stane hlavním městem celého světa - metropolí Království míru :


 


"V onen čas nazvou Jeruzalém Hospodinovým trůnem a shromáždí se v něm ke jménu Hospodina v Jeruzalémě všechny národy a nikdy už nebudou žít podle svého zarputilého a zlého srdce" (Jeremiáš 3:17). "Panovník Hospodin dá vzklíčit spravedlnosti a chvále přede všemi pronárody" (Izajáš 61:11). "V onen den stanou jeho nohy na hoře Olivové..Hospodin bude králem nad celou Zemí" (Zachaijáš 14:4,9). "Až se Hospodin zástupů ujme kralování na hoře Sijónu a v Jeruzalémě před svými staršími v slávě (Izajáš 24:23).


 


Jasné učení těchto veršů je, že Kristus bude vládnouti z Jeruzaléma spolu se svými "staršími", kteří dokázali víru v Boha před Kristovým narozením před 1900 léty, i s těmi, kteří uvěřili v Krista a byli poslušni jeho přikázání.


 


Sidkijáš byl posledním králem na Davidově trůně. Neosvědčil se, Bůh s ním nebyl spokojen, proto byl odstraněn ze své posice, a trůn svržen, "dokud", jak Bůh králi řekl: "nepřijde ten, jemuž přísluší soud; já jsem ho jím pověřil" (Ezechiel 21:27). Proto při narození Ježíše, bylo řečeno jeho matce : "Dáš mu jméno Ježíš. Ten bude veliký a Pán Bůh mu dá trůn jeho otce Davida; na věky bude kralovat nad rodem Jákobovým; a jeho království nebude konce" (Lukáš 1:32). Na základě těchto veršů, a mnoha dalších v Písmu, věřící lidě mohou doufat v dobu, kdy silné, neomylné ruce Krista se ujmou záležitostí této země; kdy bude vládnout z Jeruzaléma a podřídí všechny národy Bohu. Tato nádherná pravda obléká budoucnost do podstaty a naděje. Ale tato naděje je ničena učením S.J., kteří věří, že Pán už vládne neviditelně z nebe, z Davidova trůnu, který podle jejich učení je tam teoreticky umístěn! V jejich knize 'Ať se ukáže, že Bůh je pravdivý' je to vysvětleno tak, že "kdyby Ježíš seděl jako člověk na pozemském trůnu v Jeruzalémě, jeho status by byl menší než status andělů". Tato představa je naprosto nesprávná. Písmo svaté nám neříká, že Kristus bude sedět na Davidově trůnu v slabostí jakou má smrtelné tělo, ale" ve slávě svého Otce" (Matouš 25:31). A víme, že trůn krále Davida i v době vlády smrtelných králů Izraele, byl označen jako trůn Hospodinův! (1.Paralipomenon 28:5; 29:23). A tento trůn bude obnoven, "člověk Ježíš Kristus", který je v současné době přímluvcem a prostředníkem "mezi Bohem a člověkem", (1.Timoteovi 2:5) bude z něho vládnout. Ne, jako slabý smrtelník, ale nesmrtelný, (i když viditelný) mocný Boží Syn. "Navrátím se zase a znovu postavím Davidův zbořený dům, z jeho trosek jej opět vystavím a zbuduji, jako byl dřív..." (Skutky 15:16). Slova jako "zbořený" a "z jeho trosek", se nemohou vztahovat na trůn, který by byl umístěný v nebesích, jak učí S.J. Davidův trůn byl v Jeruzalémě, a proroci učí, že Jeruzalém bude opět to místo, kde bude "trůn Hospodinův, a všechny národy budou shromážděny k němu." (Jeremjáš 3:17). A samozřejmě to nebude v nebi! Zacharjáš zjevuje, že v průběhu tisíciletí míru, který Kristus ustaví na zemi, zástupci národů budou každoročně putovat, aby se klaněli Králi v Jeruzalémě (Zacharjáš 14:16). A jistě nebudou putovat každý rok do nebe !


Link to comment
Share on other sites

Válka v nebesích.


 


Svědkové Jehovovi mají tendenci mluvit více o ďáblu, než přemýšlet o Bohu. A tak často interpretují zřejmě symbolické verše doslovně, zatímco veršům míněným doslovně, dávají význam podobenství! A to vede k vážným chybám. Například proroctví vztahující se k návratu Židů, kteří tvoří velikou část proroctví Písma; jsou vysvětlována pouze obrazným způsobem, a aplikována na jejich vlastní organizaci; zatímco symboly v knize Zjevení jsou brány doslova. Výslovným příkladem tohoto zmatku, je jejich učení pojednávající o bitvě na nebesích. Tvrdí, že královská bitva zuřila mezi Kristem a ďáblem. Ta byla rozhoduta ve prospěch Krista, a zakončena svržením jeho ďábelského odpůrce s nebe na zem. Myšlenka bitvy v nebesích je odporná úvaha, a je odvozena od doslovného - špatného výkladu Písma, které by zjevně mělo být vykládáno symbolicky. Zjevení 12:7-9 čteme:


 


"A strhla se bitva na nebi: Michael a jeho andělé se utkali s drakem...a veliký drak, ten dávný had, zvaný ďábel a satan, který sváděl celý svět, byl svržen na zem..." Na první pohled to vypadá, že to podporuje učení S.J. Ale v interpretací těchto veršů, S.J. opomíjejí vzít v úvahu jiná důležitá a kvalifikovaná učení Bible. Například, koncept bitvy na nebi, je v rozporu s učením Bible! To by znamenalo, že Bůh nemá kontrolu nad Jeho říší na nebi. Kristus učí své následníky modlitbě: "Přijď Království Tvé, Buď vůle Tvá, jako na nebi, tak i na zemi". Tato modlitba předpokládá, že na nebesích je naprostá harmonie, jakože opravdu je, protože Bible učí, že "Hospodinovi oči jsou čisté, nemohou se dívat na zlo" (Abakuk 1:13). Bez jakékoliv vvjímky! Mimoto, když trpký a zoufalý konflikt naruší mír nebes, jak učí J.S., jaký smysl to dává, modlit se k Bohu, aby Boží vůle byla ustanovena na zemi, tak jako je i v nebi?


 


A k čemu tedy se vztahuje bitva na nebi? Ať odpoví Bible sama.


 


Za prvé Písmo učí, že Zjevení je kniha, která podává své zprávy v symbolech, nebo naznačeném jazyce (viz Zjevení 1:1). Mezi symboly je "drak", který se vztahuje k výše uvedenému verši. Je popisován jako "sedmihlavý a desetirohý", a srážející svým ohonem třetinu hvězd s nebes na zem (Zjevení 12:3-4). Zřejmě to nemůžeme brát doslovně, protože svržení jedné hvězdy na zemi by způsobilo katastrofu. Nemůžeme brát symboly doslovně, protože Zjevení dále uvádí: "Ať pochopí ten, komu je dána moudrost. Sedm hlav je sedm pahorků, na nichž ta žena sedí... deset rohů, které jsi viděl, je deset králů, kteří se ještě vlády neujali..." (Zj. 17:9-12). Ani nemusíme jít do detailů, a je z toho jasné, že "drak" je symbol reprezentující politickou organizaci. Je zobrazen ve spojení se "ženou" označenou jménem "Babylon veliký" (Zjevení 17:5). A dále, tato žena je identifikována jako "veliké město, panující nad králi země" (verš 18) Toto město byl Řím, známý též jako město sedmi pahorků! Tato politicko-náboženská organizace, identifikovaná s Římem, je "tím dávným hadem, zvaným ďábel a satan" poněvadž římský katolicizmus zvěčnil lež hada "nepropadnete smrti" (Genesis 3:4; Jan 8:44), přitom falešně obviňoval (význam slova ďábel) a brutálně oponoval (význam slova satan) těm, kteří bránili a učili pravdu Bible.


 


Nikde v Bibli nejsou termíny ďábel (falešný žalobce) a satan (protivník) použity na nesmrtelného, s nebe svrženého anděla. Avšak vztahují se na hřích v různých formách a to sociálně, politicky, nábožensky nebo osobně projevený. Je to hřích projevený politicky, ke kterému se vztahuje Zjevení 12. (Výklad tohoto tématu je obsahem jiné brožurky).

Link to comment
Share on other sites

Toto proroctví se naplnilo, když Konstantýn léta Páně 312 prohlásil, že bojoval za Krista (Michaela) a ustanovil v zemi křesťanství-náboženství Říma, namísto pohanství.


 


Jak je možné, že Písmo popisuje toto dění v nebi? Termín "nebe" je používaný v Písmu často, aby definoval vládnoucí třídu země. Izajáš v jeho řeči k vedoucím země a lidu Izraele, řekl: "Slyšte nebesa, naslouchej země" (Izajáš 1:2). Abychom pochopili, ke komu mluví, pokračuje: "Slyšte slovo, Hospodinovo, sodomští náčelníci; naslouchejte naučení našeho Boha, lide gomorský" (verš 10) slova "Nebesa a země" nejsou brána doslova, ale symbolicky, neboť představují vládu (vládce) a lid (podřízený). A termíny jsou používány často tímto způsobem (viz Deuteronomium 32:1; Izajáš 34:5; Lukáš 21:5 a jiné) a jsou použita i ve vztahu k budoucímu Božímu záměru se zemí. Například, je Božím záměrem zaměnit současnou vládu člověka za vládu Boží pod Kristem (Daniel 2:44). Tato vláda přinese lidem "Slávu na výsostech Bohu, a na zemi pokoj mezi lidmi". Hlavním městem této světové vlády bude Jeruzalém (Izajáš 2:2-4). Obrazně řečeno, to znamená výměnu současného politického "nebe a země" uvedením spravedlivosti. Izajáš prorokuje: "tak řekl Pán, hle já stvořím nová nebesa a novou zemi. Věci minulé nebudou připomínány, nevstoupí na mysl. Veselte se, jásejte stále a stále nad tím, co stvořím. Hle, já stvořím Jeruzalém k jásotu a jeho lid k veselí" (Izajáš 65:17-18). V těchto verších, výrazů "nebesa a země" je použito obrazně, symbolicky, pro novou vládu, která bude ustavena Kristem v Jeruzalémě a která vytvoří novou společnost lidí


.


Když tato biblická metoda interpretace je použita na Zjevení kapitola 12, potom "bitva", která tam je popsána, byla by správně pochopena, jako "bitva v politických nebesích". Takové pochopení osvobozuje stať od neusku­tečnitelného konceptu armád andělů, zabývajících se násilnou bitvou ve skutečných nebesích. Ve verších 1-3 se popisuje jiné "znamení nebo zázrak" v tom samém "nebi". Žena, "oděná sluncem s měsícem pod nohama" je popsaná jako rodící syna v nebesích, zatímco drak očekává příležitost, aby jej zhltl jakmile se narodí! To je stejné "nebe" ve kterém, má "bitva" ze 7. verše místo ! Je hloupost interpretovat to ve vztahu k Božímu trůnu nahoře v nebesích. V prorockém symbolismu tyto verše předpovídají politické zrození Konstantina jako bojovníka pseudo-křesťanství a hořkého nepřátelství, které se mu dostane od pohanských vladařů, neboť "drak" byl přítomen v "nebesích" nebo mezi vladaři toho Času. Je důležité podotknout, že to byl běžný znak pro pohanskou vládu, červený drak - symbol, který nosily pohanské armády do bitev. Chybná interpretace S.J., vede do omylu. A tento omyl ničí základní spásnou pravdu Božího Slova. Jejich učení "omezuje" sílu Boží do stupně, že Bůh postrádá schopnost řídit touhy Jeho andělů a proto v jeho vlastním panství zuří rozhořčená bitva. A taková doktrína znevažuje Boha, který je vylíčen v Písmu jako všemohoucí a všemocný (Žalm 78:41).


Link to comment
Share on other sites

Buďte svědomití při vlastním studiu Bible, nejenom jejím textu, ale i kontextu a nechte Boha vést vás k celé Pravdě Boží.

 

Souhrn

 

Učení Svědků Jehovových :

Učení Bible :

 

 

Mrtvé tělo Ježíše nikdy neobživlo.

Tělo Ježíše bylo vzkříšeno k životu

 

(Skutky 2:24-32).

 

 

Ježíš se vrátil neviditelně.

Ježíš se vrátí tělesně a viditelně

 

(Skutky 1:11, Zach.12:10).

 

 

Odměna pro 144 000 podle nového rozdělení

je větší než odměna

Všichni přijatí mají jednu společnou,

naději (Skutky 26:6-7; Galatským

Abrahamova .

3:9, 26-29; 2.Tim.4:8).

 

 

Přirozený Izrael nemá žádnou

Poslední obnova Židů je část Božího

budoucnost v Božích plánech.

plánu (2.Sam. 7:23-24; 37:21-22;

 

Zach.12:10; Eze38:16).

 

 

Ďábel je svržený anděl, který vedl

bitvu v nebesích.

Ďábel je biblická personifikace pro hřích v různých projevech

 

(Židům 2:14; Řím. 6:23,7:17;

 

Marek 7:15,21-22).

OmylySvedkuJehovovych.pdf

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...